11 Haziran 2011 Cumartesi

Hamama giren terler ;)


Yagmurlu bir İstanbul sabahinda hamam keyfi...

Sabah kalkıp da yağmurun toprakla birleştiği kokuda uyanıp, o kokuyu içine çekip yeni bir güne şükretmenin dayanılmaz hafifliği....Hele böyle başlanan bir günün devamında hamama gidip herşeyden arınarak çıkmak paha biçilemez....

H.R ve Z.Ç olarak hamam kültürüne sahip insanlar değiliz. H.R çocukken hamama birkaç kez zorla götürülen ve bu nedenle kafasında değişik flashback'leri olan biri olarak konuya önyargılı yaklaşıyordu. Z.Ç ise "sıcak basan", yaşadığı tahammülsüz sauna tecrübelerinden sonra her türlü buharlı sıcak ortamdan koşarak kaçan biri olarak konuyla tamamen alakasızdı. Hamam Z.Ç için sadece Mehmet Günsür ve Alessandro Gassman'ın oynadığı filmden ibaretti :)

Sonunda Halil (H.R'nin kardeşi görünümlü abisi)çok fena kanımıza girdi. Türlü vaadlerle bizi kandırmayı başardı ve gözümüzü karartıp soluğu 1640 yılında Kösem Sultan tarafından yaptırılan Çinili Hamam'da aldık.

Hamam cahili iki tip olarak sudan çıkmış balığa dönmüş şekilde içeri girdik. Karşılama komitesi gözümüzü fazlasıyla korkuttu. Fakat peştemallerimizi kuşanıp moda bürününce ve kurnanın başına oturunca herşeyi koyverdik gitti.... Ter atarken soğuk suyla kendimizi dengelemeye çalıştıktan sonra göbek taşının etkisi altına girdik. İşte o noktada devreye giren tontiş teyzelerimiz bizi kese ve köpük masajı manyağı yaptı. Bu noktada H.R masaj gözdesi Kamilla'nın, Z.Ç de Gözde'nin pabucunu dama atıvermiş oldu! Üzgünüzzzz :P

Doğal detoksla gelen huşu dolu dakikalar sayesinde bütün negatiflikleri göbek taşında bırakarak huzur içerisinde Çinili Hamam'ı terk ettik. Önümüzdeki ay başka bir hamamda daha tecrübeli olarak arz-ı endam etmeye kararlıyız.

Buradan Şehzademiz Halilimize teşekkürü bir borç biliriz. Sultanların sana kurban olsun ;)

Z.Ç'den not: Halilim sana helal olsun walla beni bile kandırdın ;)

2 yorum:

  1. nasil yani ciddi hamama mi gittiniz??? Kamilla kim Gozde kim, Cinili Hamam nerde?? lutfen 8 senedir o topraklardan uzak oldugumu unutmayin ve bir salaga anlatiyomus gibi ayrintili yazin :))))

    YanıtlaSil
  2. :)) Hahahahah kizim evet cidden hamama gittik, beni dusun!! Ama cok fena azimli ciktim dayanma konusunda!
    Kamilla Hande'nin masozu, Gozde de benim masaj yaptirdigim her derde deva bir kiz guzellik merkezinde....
    Cinili Hamam Uskudar'daymis, ben de yeni ogrendim....
    8 sene deme, damarima basma! Burada olmadigi coook istedigim zamanlar yasiyorum, sonunda kacip yanina gelicem zaten ben sana diyim ahahahha :) Nasilsa artik ev de buyuyo :P

    -Zeynep-

    YanıtlaSil